Wednesday, October 29, 2003

اينجا هوا گرم شده است. بر عکس ايران که حالا باید درختها زرد شده باشندو کم کم بادهای سرد پاييزی از راه برسد . اينجا اينقدر گرم شده است که باور نمی کنم چطور 5 ماه پيش اينقدر اينجا روی زمين خالی اين خانه لعنتی لرزيده ام . و چه شبهايي که تا صبح با همه لباسهايم و همه لباسهايم را پوشيده ايم سه تايي توی بغل هم خوابيده ايم که از سرما نميريم . البته اين که مي گويم همه اش يک هفته بود اما در ذهن من انگار قرنها بوده است.
--- ---- ---- ---- ---- ----
تلويزيون عجب بلا یی است . وقتی روشن است دخترم دائم گرسته است و غر ميزند و حاضر نيست از جلوی ان بلند شود . اين چند روزه کمی محدودش کرده ايم که بيشتر از 2 ساعت نمی تواند تلويزيون نگاه کند و حالا انگار همه بداخلاقي ها فرار گرده اند رفته اندو از همه جالبتر دارد با عروسکهايش بازی مي کند . چيزی که مدتها بود نديده بودم انجام بدهد.
--- --- --- ---- --- ---- ---
خوانده شدن گزارش کميسيون اصل نود مجلس در صحن مجلس با اينکه اتفاقی مهم است اما فکر نمي کنم بتواند چيزی را عوض کند . همانطور که در اولين اقدام قاضی مرتضوی خيلي محترم آن را تکذيب کرده اندمن احتمال ميدهم با يک حرکت سخت اين ماجرا را تمام کنند . و همه کاسه کوزه ها را هم اينبار سر يک آدم بدبختی بشکنند و همه چيز را تمام کنند . خدا کند آخر و عاقبتش به جز اين باشد.
--- --- --- --- --- --- --- ---
کاش ما ايرانيها که اينقدر داد مبارزه برا ی دمکراسی را داريم کمي هم به دمکراسي ايمان مي آورديم . ما همه اش فرياد آزاديخواهي سر مي دهيم اما وقت عمل حتي در کوچکترين مسائل ممکن هم يک پا ديکتاتوريم . ميگيد نه . بد نيست اين روزها اين مقاله های اعتراض راببينيد که همه دارند خانم عبادی را متهم مي کنند که اله است و بله . من فکر می کنم ما نبايد انتظار های بيجا داشته باشيم . صرف رفتن به بدرفه يا استقبال کسی که حکم بر مالکيت بر روی آن آدم نمي کند. تازه چرا ما بايد فکر کنيم که خانم عبادی يک غول بي شاخ و دم است و بايد کارهای زيادی بزرگ بکند. او يک زن است و همين زن بودنش بود که تلاش او و فعاليتهايش را مهم کرد. قرار نيست او چون پهلواني قدر قدرت به جنگ ديو بدی برود . که اين کاری است ساده از يک پهلوان همه کار بر مي آيد . او زني است عادی با احساساتی عادی . و همين مسئله را زيبا مي کند. البته من فکر مي کنم هر کس مي تواند حرف خود را بزند. مردم ميتوانند بگويند فلان حرف خانم عبادی را قبول ندارند امابايد اين حق را برای ايشان هم قايل شوند . و اين عين دمکراسي . کاش بتوانيم دمکراسي را در خودمان نهادينه کنيم.