Thursday, August 21, 2003

حتما از الکترونیکی شدن مچله زنان هم خبر دارید . من که خيلي خوشحال شدم. چون چند ماهي ميشد که نتوانسته بودم مطالب وزين آنرا بخوانم .
متن متن كامل كنوانسيون رفع هر نوع تبعيض از زنان.کنوانسيون رفع هر نوع تبعيض از زنان را ميتوانيد در اين مجله پيدا کنيد
راستي حتماصحبتهاي رييس جمهور محترم ! را در جمع زنان قران پژوه بخوانید و به
این نتيجه خوب برسید که فاصله بین جناح راست و چپ ايران چقدر است


نامه سرگشاده رئيس انجمن قلم دانمارک به وزير امور خارجه اين کشور در رابطه با قتل زهرا کاظمى

سيسيليه لسن، رئيس انجمن قلم دانمارک، در رابطه با قتل زهرا کاظمى، نامه سرگشاده اى را به وزير امور خارجه دانمارک، بتاريخ ٢٨ جولاى ارسال نمود. در بخشى از اين نامه آمده است:

« . . . در تاريخ ٢٣ جون زهرا کاظمى، عکاس و خبرنگار پنجاه و چهار ساله ايرانى / کانادايى در تهران دستگير شد. دليل دستگيرى او عکس بردارى او از خانواده هاى دستگير شدگان در مقابل زندان معروف اوين بوده است. بعد از دو هفته بازداشت توسط پليس، زهرا کاظمى جانش را بر اثر خونريزى مغزى که بنا بر اعترافات دولت ايران، بر اثر شکستگى جمجمه بخاطر ضربه شديدى که به سر او خورده بود، ايجاد شد، از دست داد. او بر خلاف ميل خانواده اش در ايران به خاک سپرده شد و رژيم ايران از تحويل جسد او به کانادا خوددارى مى ورزد.

اروپاى مشترک به همراه دولت کانادا از رژيم ايران درخواست بررسى و محاکمه کسانى که مسئوليت مرگ زهرا کاظمى را بعهده دارند را نموده است. اين درخواست از طرف انجمن قلم دانمارک پشتيبانى مى گردد. اما ما همزمان تاکيد مى کنيم، که دلايل بسيارى براى متوجه بودن به وضعيت آزادى بيان در ايران وجود دارد....

... مسئله زهرا کاظمى دليل محکمى براى اجراى سياست برخورد فعالى است که دولت دانمارک قولش را داده است. به همين دليل مى خواهيم از شما درخواست کنيم که به رژيم ايران فشار آورده و از آنها بخواهيد که درباره مرگ زهرا کاظمى تحقيقات واقعى و اساسى را انجام دهند، و همچنين اينکه ايران جسد زهرا کاظمى را طبق خواست خانواده اش به کانادا تحويل دهند».

به گزارش خانم ناهديد رياضی عضو هيات رئيسه انجمن قلم دانمارک، انجمن قلم دانمارک همچنين در تدارک برگزارى کنفرانسى در رابطه با قتل زهرا کاظمى و وضعيت آزادى بيان در ايران است. اطلاعات مربوط به اين کنفرانس بعدا اعلام خواهد شد

-----------------------------------------------------------
.
نامه اعتراضى نماينده پارلمان اروپا در دانمارک به حکم سنگسار يک زن در ايران!

پرنيله فراهم، نماينده دانمارک در پارلمان اروپا طى نامه اى به محمد خاتمى، به تاريخ ١٨ آگوست، مراتب اعتراض خود را به حکم سنگسار شهناز، زن ٣٥ ساله ساکن کرج، اعلام کرد. در اين نامه آمده است که:

«من اعتراض شديد خود را به حکم سنگسار شهناز در کرج اعلام مى کنم. شهناز به جرم رابطه جنسى خارج از ازدواج محکوم به سنگسار شده است. من به شدت به اين مجازات اعتراض کرده و از شما، آقاى رئيس جمهور، مى خواهم که اين شکل از ترور بر عليه انسانيت را متوقف کنيد. من خواهان آزادى تمام کسانى که به جرم داشتن رابطه جنسى خارج از ازدواج محکوم به سنگسار شده اند، هستم.»

همچنين اتحاديه رنگاران دانمارک طى نامه اى به محمد خاتمى، اعتراض خود را به حکم سنگسار شهناز در ايران اعلام نمودند

--------------------------------------------------------.

این دو خبر را هم از اخبار روز داشته باشيد که ظاهرا باز در ايران فيلتر گذاری شده است